Par būves dzēšanu

Vēršam uzmanību, ka automātiskais būves dzēšanas process ir attiecināms tikai uz gadījumiem, kad attiecīgais iesniegums par būves dzēšanu ir iesniegts no BIS portāla. Šajā gadījumā pēc tam, kad būvvalde sagatavo un paraksta izziņu par būves neesību, BIS automātiski nosūta pieprasījumu par ierakstītas būves dzēšanu VZD. Gadījumā, kad Būvvalde pati izveido iesniegumu par būves neesību no BIS2 un uz tā pamata izsniedz izziņu par būves neesību, BIS neveido automātisko pieprasījumu par būves dzēšanu un īpašniekam ir jāiesniedz tā VZD ārpus BIS. Šajā gadījumā par būves dzēšanu VZD piemēro attiecīgo samaksu.

BIS lietojamība

No 1.novembra BIS autorizēta lietotāja darba virsmā ir ieviesti vairāki lietojamības uzlabojumi. Aicinām ar tiem iepazīties spiežot uz linka - informatīvajā materiālā

Mani dati BIS
Pilnvaras un deleģējumi
Būvniecības lietas
Būvniecības ieceres izstrāde
Būvprojekta sagatavošana un saskaņošana
Būvdarbi un Būvdarbu žurnāls
Nodošana ekspluatācijā
Ekspluatācijas lietas
Māju lietas
BIS reģistri

Apsekošanas vizītes pieteikuma izveidošana un iesniegšana

Lietotājs sadaļā "Apsekošanas vizītes pieteikumi" var pievienot jaunu pieteikumu, kuros lietotājs ir pieteikuma izveidotājs vai iesniedzējs, izvēloties darbību <Pievienot jaunu apsekošanas vizītes pieteikumu>, ja lietotājs:

  • Ir fiziska persona un ir izvēlētās Māju lietas īpašnieku sarakstā esošā persona;
  • Ir fiziska persona un ir viņam ir spēkā esoša pilnvara pārstāvēt personu, kā īpašnieku, no izvēlētās Māju lietas īpašnieku sarakstā esošās personas;
  • Ir juridiskas personas pārstāvis un juridiskā persona ir izvēlētās Māju lietas īpašnieku sarakstā esošā persona un lietotājam ir spēkā esošas tiesības pārstāvēt šo juridisko personu kā īpašnieku (vienpersoniskais paraksttiesīgais vai uz deleģējuma pamata);
  • Ir juridiskas personas pārstāvis un juridiskai personai ir spēkā esoša pilnvara pārstāvēt personu, kā īpašnieku no izvēlētās Māju lietas īpašnieku sarakstā esošās personas, un lietotājam ir spēkā esošas tiesības pārstāvēt šo juridisko personu kā personu (vienpersoniskais paraksttiesīgais vai uz deleģējuma pamata).

Ja Māju lietā nav reģistrēts spēkā esošs pārvaldnieks, atverot apsekošanas vizītes pieteikumu sadaļu, lietotājam, kurš ir īpašnieks vai tā pārstāvis:

  • Redz paziņojumu "Māju lietā nav norādīts aktīvs pārvaldnieks";
  • Nevar izveidot jaunu apsekošanas pieprasījumu;
  • Atverot pieprasījumu statusā "Sagatave", redz paziņojumu "Māju lietā nav norādīts aktīvs pārvaldnieks" un nevar pieprasījumu iesniegt.
Attēls. Paziņojums apsekošanas vizītes pieteikumā, ja nav spēkā esoša pārvaldnieka.

Attēls. Paziņojums apsekošanas vizītes pieteikumā, ja nav spēkā esoša pārvaldnieka.

Lietotājs, pievienojot jaunu vai labojot esošu apsekošanas vizītes pieteikumu, norāda:

  • Māju pārvaldnieks - pārvaldnieks, kuram ir adresēts pieteikums. Aizpildās automātiski kā izveidošanas brīdī spēkā esošais pārvaldnieks;
  • Sagatavotājs – lietotāja, kurš izveidoja pieteikumu, vārds un uzvārds. Tiek aizpildīts automātiski;
  • Īpašnieks – obligāts, pēc noklusēšanas lietotājs vai tā pārstāvētā persona, ja lietotājs darbojas juridiskas personas vārdā. Izvēles sarakstā piedāvā:
  • Lietotāju, kā fizisku personu, ja viņš ir Māju lietas īpašnieku sarakstā esoša persona;
  • Lietotāja pārstāvēto juridisku personu, ja tā ir Māju lietas īpašnieku sarakstā esoša persona un lietotājam ir spēkā esošas tiesības pārstāvēt šo juridisko personu kā īpašnieku (vienpersoniskais paraksttiesīgais vai uz deleģējuma pamata);
  • Fiziskas un juridiskas personas, no kurām lietotājam (vai pārstāvētai juridiskai personai) ir spēkā esoša pilnvara pārstāvēt personu, kā īpašnieku un šī persona ir izvēlētās Māju lietas īpašnieku sarakstā esoša persona.
  • Pieteikuma tēma – obligāts, brīvi ievadāms teksts;
  • Pieteikuma saturs – obligāts, brīvi ievadāms teksts ar iespēju izmantot teksta rediģēšanas rīkus:
  • Treknrakstīšana (bold);
  • Slīprakstīšana (italic);
  • Pasvītrošana (underline);
  • Teksta izlīdzināšana (pa labi, pa kreisi, centrā, vienmērīgi);
  • Saites pievienošana.
  • Pielikumi – pievienoto datņu saraksts.
Attēls. Jaunas apsekošanas vizītes pieteikšana/ esošas labošana

Attēls. Jaunas apsekošanas vizītes pieteikšana/ esošas labošana

Pēc pieteikuma saglabāšanas tā statuss ir "Sagatave".

Ja pieteikuma statuss ir "Sagatave", lietotājs var:

  • Labot pieteikuma saturu:
  • Vizīšu pieteikuma sarakstā, izvēloties rediģēšanas ikonu ;
  • Vizīšu pieteikumu sarakstā, izvēloties apskatīt pieteikuma detalizēto skatu, spiež uz atvēršanas ikonu . Un izvēloties darbību <Labot> pieteikuma detalizētajā skatījumā.
  • Dzēst pieteikumu:
  • Vizīšu pieteikumu sarakstā, izvēloties dzēšanas ikonu ;
  • Vizīšu pieteikumu sarakstā, izvēloties apskatīt pieteikuma detalizēto skatu, spiežot uz atvēršanas ikonu . Un izvēloties darbību <Dzēst> pieteikuma detalizētajā skatījumā.
  • No apsekošanas vizīšu pieteikuma labošanas formas, iespējams iesniegt pieteikumu pārvaldniekam, izvēloties darbību <Iesniegt>:
  • Pārbauda, ka norādītais pārvaldnieks ir iesniegšanas brīdī spēkā esošais pārvaldnieks. Ja pārbaude ir neveiksmīga, lietotājam atrāda kļūdas paziņojumu;
  • Ja iesniedzējs nav īpašnieks, saglabā iesniedzēju kā pilnvarotu personu;
  • Pieteikuma statuss tiek uzstādīts "Iesniegts";
  • Pārvaldniekam un par māju atbildīgai personai, ja tāda ir norādīta, tiek nosūtīts paziņojums par jaunu pieteikumu.